Przy naprawie sprzętu komputerowego bardzo częstym problemem jest brak części zamiennych. Do starych notebooków brakuje nowych zasilaczy, dysków twardych IDE, nagrywarek, pamięci. Do starych komputerów stacjonarnych brakuje nieprodukowanych od dawna kart graficznych (np. PCI), zasilaczy AT. Jeszcze gorsza sytuacja jest w przypadku urządzeń drukujących. Tutaj z brakiem części można spotkać się również przy naprawie nowych (2-3 letnich) drukarek. Aby poradzić sobie z tego typu problemami wymagana jest od serwisu bardzo duża wiedza i doświadczenie. Nasz serwis naprawia moduły (np. zasilacze) poprzez wymianę uszkodzonych podzespołów (biernych i aktywnych). Ta metoda jest bardziej skomplikowana niż wymiana całego modułu na nowy, ale w przypadku braku nowych modułów – jest to metoda jedyna. Uszkodzone podzespoły (np. tranzystory czy transformatory) nie są też zazwyczaj produkowane, ale nasz serwis dobiera odpowiedniki obecnie produkowane. W monitorach LCD brakuje zazwyczaj zasilaczy i inwerterów. Dlatego też naprawa metodą wymiany podstawowych podzespołów elektronicznych (tranzystorów, diod, rezystorów) jest jedynym sposobem „ożywienia” takiego monitora. W drukarkach pod dostatkiem są jedynie części eksploatacyjne, normalnie zużywane w trakcie eksploatacji urządzenia (separatory, rolki itp.) Jednakże gdy drukarka ulegnie poważnej awarii, naprawy podejmują się jedynie profesjonalne firmy serwisujące. Nasz serwis posiada bardzo dużą wiedzą na temat budowy drukarek produkowanych od 1994 roku. Dzięki niej możemy np. naprawiać drukarki produkowane przez firmę X używając części pochodzących z drukarki produkowanych przez firmę Y. Znamy wiele tego rodzaju „tricków”, które pozwalają naprawić nam urządzenia uznane przez inne serwisy za „nienaprawialne”.