Poczta elektroniczna na wielu komputerach - Naprawa komputerów Kalisz

Poczta elektroniczna na wielu komputerach

Wielu użytkowników korzystających z poczty elektroniczne zazwyczaj nie mają wiedzy na temat zasady jej działania. W większości przypadków użytkownikowi wystarczy, że będzie miał dostęp do klienta poczty elektronicznej (np. Microsoft Outlook, Thunderbird). Obsługa tego typu programów jest intuicyjna i nie nastręcza żadnych problemów nawet początkującemu użytkownikowi. Konfiguracji takiego klienta nie jest trudne. Co jednak ma zrobić użytkownik, który ma dwa osobiste komputery, z których korzysta (np. jeden – stacjonarny w firmie i jeden laptop). Co zrobić aby wszystkie wiadomości, które odbieramy na jednym z komputerów były dostępne równie z na drugim. Co zrobić aby wiadomości wysłane z jednego komputera pojawiły się na drugim. Aby rozwiązać ten problem potrzebna jest znajomość protokołów przesyłania poczty.

Przy standardowej konfiguracji poczty wiadomości odbierane z serwera poczty są zapisywane na dysku twardym komputera lokalnego (na dysku zapisywane są całe wiadomości wraz z załącznikami). Następnie klient poczty oznacza na serwerze wiadomości jako przeczytane. Najczęściej jest tak, że pobrane wiadomości są od razu usuwane z serwera. Powoduje to, że wiadomości odebrane na jednym z komputerów nie pojawią się na drugim. Pewnym rozwiązaniem jest skonfigurowanie konta poczty tak, aby po przeczytaniu, wiadomość nie była kasowana z serwera. Tak działa protokół POP3. Jak łatwo zauważyć podstawową wadą tego sposobu pobierania wiadomości jest to, że wiadomość możemy obejrzeć dopiero po jej ściągnięciu na komputer lokalny. Jeśli wiadomość zawiera duży załącznik a po jej ściągnięciu okaże się że jest to spam okaże się, że niepotrzebnie ją odbieraliśmy. Ponadto wiadomości gromadzone są na lokalnym dysku twardym. Gdy ten dysk ulegnie awarii – wiadomości będą stracone bezpowrotnie. Przy wykorzystaniu protokołu POP3 nie da się skonfigurować konta tak aby wiadomości wysyłane z jednego komputera były widoczne na drugim.

Powyższe zasygnalizowane wady protokołu POP3 zostały wyeliminowane w protokole IMAP. Jeśli skonfigurujemy konto pocztowe przy użyciu tego protokołu możemy zrealizować postawiony cel – na każdym z komputerów, na których korzystamy z poczty mamy pełne archiwum – zarówno wiadomości wysyłane jak i odbierane. Przy wykorzystaniu protokołu IMAP, wiadomości (wraz z załącznikami) są przechowywane na serwerze. Gdy „odbieramy” wiadomości tak naprawdę pobieramy tylko ich nagłówki. „Odebranie” paczki składającej się z kilkudziesięciu wiadomości (a przecież takie ilości ściągamy codziennie rano) zajmuje niewiele czasu. Wiadomości, które nas nie interesują od razu możemy usunąć. Natomiast wiadomości, które chcemy przeczytać – otwieramy – i dopiero wtedy treść wiadomości i ewentualne załączniki są pobierane z serwera. Wadą protokołu IMAP jest potrzeba posiadania szybkiego łącza internetowego i duża pojemność konta pocztowego.

Tak więc konfigurując klienta poczty elektronicznej trzeba przemyśleć jak to zrobić. Jeśli chcemy mieć pełne kopie wszystkich wiadomości na kilku komputerów należy zastosować protokół IMAP. Dzięki temu będziemy mieć dostęp do potrzebnych wiadomości zarówno w firmie korzystając z komputera stacjonarnego jak i w domu korzystając z laptopa a nawet na wakacjach korzystając z telefonu komórkowego.


Masz problem z oprogramowaniem ?

Instalacja oprogramowania systemowego KoninFirma ELPRO-Bis zajmuje się instalacją i naprawą oprogramowania systemowego i użytkowego. Specjalizujemy się w oprogramowaniu MICROSOFT, a w zakresie oprogramowania do zarządzania firmą: INSERT i Insoft. Nasz dział serwisu i wdrożeń jest do Państwa dyspozycji. Obsługujemy Klientów z Kalisza, Sieradza, Konina, Turku, Krotoszyna, Ostrowa Wlkp., Pleszewa, Kępna, Ostrzeszowa. Instalujemy, szkolimy i wdrażamy oprogramowanie do zarządzania firmą: systemy finansowo-księgowe, materiałowe, płacowe. Usuwamy wirusy i robaki. Dzięki temu system operacyjny zaczyna działać znacznie szybciej.

Konserwacja oprogramowania użytkowego Konin



tel. (0-62) 76-76-999
email: irek@SerwisKomputerowy.kalisz.pl



serwis oprogramowania, MICROSOFT, oprogramowanie MICROSOFT, Rewizor GT, naprawa oprogramowania, system operacyjny LINUX, SYMANTEC, PC-Market, Internet Security, oprogramowanie Windows, ESET NOD32, Insoft, Kaspersky, Windows 7, MICROSOFT

Zobacz tez ...